W poniedziałek 8 kwietnia 2024 r. klasy 2a, 3a, 3ti i 4ti pod opieką p. Edyty, p. Anety i p. Marka wybrały się na 5-dniową wycieczkę do Kazimierza Dolnego - przepięknego miasteczka leżącego nad Wisłą w województwie lubelskim. Czas był bardzo intensywny, więc dopiero po powrocie zapraszają na relacje z wojaży. Oto jak im minął pierwszy dzień:

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru przez rynek na jedno z najbardziej znanych miejsc w Kazimierzu Dolnym. Zwiedzaliśmy piekarnie Sarzyńskiego, gdzie są sprzedawane słynne maślane koguty kazimierskie. Później byliśmy w muzeum kamienicy Celejowskiej na bardzo ciekawej wystawie pozwalającej zapoznać się z historią Kazimierza jako miasta przyciągającego ciekawych Polskich artystów.

Prawie u stóp kościoła Farnego znajduje się brązowy posążek psa - Werniksa, a obowiązkiem każdego wycieczkowicza jest pogłaskanie zwierzaka po nosie, co według opowiadań, przynosi to szczęście. Następnym punktem programu było zwiedzanie ruin zamku. Jednakże najwięcej ekstremalnych emocji dostarczyło nam wejście na górną część zamku, czyli basztę. Z Góry Trzech Krzyży podziwialiśmy najpiękniejszą panoramę okolicy. Znaleźliśmy oczywiście czas na pyszne lody i zakup kazimierskich kogutów. Do ośrodka wróciliśmy zmęczeni, ale z bagażem pięknych wrażeń.